Rijk van Nijmegen en Land van Maas en Waal

De Bloemschik-Studieclub ‘Klimop’  is een bruisende creatieve bloemschikclub, waarbij de leden en de docent elkaar verrassen en inspireren!

De ‘Klimop’ is in 1991 opgericht door Ans Holleman, Bets van Ottele en Joke Wilkens.
De  ‘Klimop’  bestaat momenteel uit 18 leden, 17 vrouwen en 1 man.
Tijdens de jaarvergadering worden er thema’s en ideeën ingebracht, waar we de 1e dinsdag van de maand mee aan de slag gaan.
Elke paar jaar wordt er een andere docent aangetrokken, waardoor er vernieuwend gewerkt kan worden. In overleg met de docent wordt de techniek/schikking bepaald, passend bij het thema.
Er wordt seizoensgericht gewerkt zodat met materiaal uit de eigen tuin gewerkt kan worden.
Iedere ‘Klimopper’ neemt zijn/ haar eigen materialen mee.
Zo ontstaan er op een avond allerlei verschillende creaties rondom één thema en één techniek/schikking.
Aan het eind van de avond  worden de werkstukken door de docent besproken.
Leden van de ‘Klimop’ kunnen tijdschriften/ boeken lenen van de club.

Verdere activiteiten van de Bloemschik-Studieclub ‘Klimop’ zijn:
* Deelname van een aantal leden aan bloemschikwedstrijden.
* Meedoen aan een Masterclass.
* Het begeleiden van het maken van kerst- en paasdecoraties.
* Het jaarlijkse uitje bv. het bezoeken van een grote Bloemschikevenement.