Plantenruilochtenden, eerstvolgende 30 maart 2024

Kosten lid:

Locatie:

Diverse locaties

Een succesnummer van onze afdeling vormen de ruilochtenden, 5 à 6 keer per jaar.
Ruilen dekt niet helemaal de lading: er is inbreng, meestal erg veel. Elke tuinier met ervaring heeft planten over. Regelmatig deel je stevige groeiers, sommige planten hebben zich net te veel uitgezaaid (akeleien, cyclamen, hibiscus, noem maar op), er zijn veel redenen waarom iemand overschot heeft.
Dan heb je de beginnende tuinier die veel planten kan gebruiken. Extra welkom zijn deze mensen! Maar ook doorgewinterde tuinliefhebbers botsen
soms op bijzondere planten… of net die zaailing die je nog kon gebruiken!
Met respect voor ieders wensen verwisselen de planten van eigenaar.
Vis je achter het net? In overleg is er vaak nog wat te scoren.. .
Veel tuinkennis wordt overgedragen, namen, hoogte, kleur, bloeitijden….
En het is zóóó gezellig!
Heel prettig is het als de aanbieders hun planten voorzien van een naametiket!
We nodigen iedereen weer uit op de plantenruilochtenden! Aanmelden is niet nodig.

Meer info:

Datum        : zaterdagochtend 30 maart  2024 (alleen leden)
Tijd              : 10.30 uur koffie, 11.00 uur starten de gevers met het verhaal van hun aanbod, waarna de planten van tuin wisselen.
Plaats         : tuin Barny Versteegen, Oude Bovensteweg 40, 6584 CK Molenhoek
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Datum
 : zaterdagochtend  13 April 2024  met plantenmarkt voor iedereen. (ook niet-leden)
Tijd              : 10.00 uur koffie en verkoop van door de school gekweekte planten.
                       11.00 uur het verhaal van het aanbod en de planten ruilen van eigenaar.
Plaats        : Yuverta VMBO, Marga Klompélaan 37, 6532 SB Nijmegen
Datum
 : zaterdagochtend 25 mei 2024 (alleen leden)
Tijd             : 10.30 uur koffie, 11.00 uur starten de gevers met het verhaal van hun aanbod, waarna de planten van tuin wisselen